Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 6, 2010

kasih ibu tiada tandingan

salam dan selamat tengahari..(kul 2 petang selamat tengahari lagi ke?) oke, tukar, dan selamat petang..


ibu...
ibu...
engkaulah ratu hatiku..
(feeling kejap)

oke, entri ni bukan nak story pasal mak aku yang tengah keja kat ofis sekarang ni.. hai makk! esok adik balik penang okeh~!

dah dah, feeling balik cepat..
sesungguhnya kita semua tau kan jasa ibu begitu besar dan tidak akan boleh dibandingkan dengan harta bergunung-gunung ataupun wang ringgit seluas lautan..(hiperbola siket)

ari isnin lepas aku da abis exam final semester 1 a.k.a aku da abis semester 1.. aku tanak cita pasal sem aku sebab aku ada lagi tujuh upcoming sem sebelum aku berkonvo pada umur 22..INSYAALLAH...
aku balik kl dulu and stay umah my eldest kakak kat serdang.. i miss my najla! najla tu anak sedara aku bukan skandal baru aku yea..(aku penah ada skandal ke?)
NAJLA ZAFRINA ZAMANI
aku jeles dengan mata dia!

comel tak? cam maksu dia kan? oke, aku tipu.. najla lagi comel dari maksu dia.. sapa maksu dia? ehem ehem, aku la yang dia panggil maksu..:)

ari rabu malam tu dia demam.. memang kesian sangat aku tengok bila budak kecit ni demam.. nangis je spanjang masa.. ye la, da nama pun budak budak, mestila nangis je kan kalau sakit or demam.. takkan nak gelak guling guling lak..


najla ni kes kalau demam, nak je melekap dengan mama dia.. sampaikan mama dia tak bole nak buat apa apa langsung.. kalau renggang skit, nangis.. kalau jauh skit, nangis lagi.. aku da try nak bg diam, tapi aku bukan mama dia, so nangis jugak..



pagi nangis, tengahari merengek, malam nangis pakej skali dengan merengek.. cian aku nengok mama dia.. kakak aku tu mama dia oke.. cian aku tengok kakak aku.. sabar je bila najla nangis tak henti henti.. sabar je bila najla merengek rengek je.. ayah dia pun tak bole nak buat apa.. stop la jap bila ayah dia dukung, tapi jap je stop nangis tu.. pastu sambung balik bila nampak mama dia..
tengah tengah pagi kul 3 4 pagi kakak aku tak tido lagi sebab jaga najla.. dengan aku skali tak bole tido sebab aku ni mana reti nak tido..hehe
pastu aku tengok kakak aku tenang je bila tengok najla da tido.. pastu kakak dengan aku pon tido sampai la najla nangis balik.. kira kejutkan kitorang la..



ari kamis bawak g klinik.. pergh! memang best jadi dokter kat klinik sebab check budak demam tak sampai seminit.. aku ikot kakak aku skali masuk jumpa dokter, tak sempat nak rasa aircond dalam bilik dokter tu da abis dia check najla.. spoil tul..

amik ubat pastu balik.. plan nya nak g MAHA sebab dekat je, tapi cancel sebab najla demam..
takpela, demi najla, maksu tak pegi maha pon takpe..haha
memang sayu la hati aku tengok kakak jaga anak dia masa demam.. memang memerlukan kesabaran dan ketenangan jiwa yang tinggi.. tersentuh gak hati kecik aku ni tengok kakak masa najla demam..(feeling skit je hokeyh)

muka simpati masa demam

ari jumaat tu najla da sihat! 
dan aku pon berangkat tido umah abg pulak~

begitu besar kan pengorbanan ibu kita masa kita kecik kecik dulu.. asal demam je, nangis.. ibu la yang susah payah jaga kita masa kita sakit sakit dulu..
aku da tengok real depan mata aku cam ne cara ibu jaga anak masa kecik sebab aku takde adik.. so aku takde pengalaman tengok mak aku jaga adik cam ne..>.<

oleh itu, wahai pembaca blog sekalian, janganlah sesekali anda mengecilkan dan menyakitkan hati mak or ibu or umi or mama or apa pon yang korang panggil dekat orang yang telah melahirkan kita ke dunia ni.. besar dosa nya kalau ibu menangis kesedihan kerana kita.. sesungguhnya syurga itu terletak di bawah kaki ibu..

okeh, last but not least, aku bagi korang tatap pic najla zafrina bersama mama nya yang tersayang.. 
cekkidout~!

ada iras-iras aku x?


nota jari kaki : cam ne la mak aku jaga aku dulu kan? teringin nak tau perangai aku kecik kecik dulu cam ne.. adik sayang mak tau~!






No comments: