Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 6, 2011

hari ni genap 40 hari

assalamualaikum..


:'(

aku baru lepas nangis.. aku tak peduli orang lain nak kata apa, tapi janji hati aku da tenang..



hari ni hari rabu, 6/4/2011... da genap 40 hari arwah pergi... 

mesti korang semua da meluat bosan kan baca entri entri kat blog aku ni..? asyik asyik entri sedih ja.. so what..? ni blog aku, suka aku la kan nak tulis apa pun...

okey, emo sekejap...

orang cakap, 40 hari arwah ada dekat dengan kita.. dia boleh tengok kita, dengar suara kita, tengok apa yang kita buat.. then, lepas 40 hari, dia still ada dengan kita, tapi da jauh sikit... sampai la hari yang ke 100... 
so, means 60 hari dia still ada dengan kita tapi da jauh sikit..

pastu, lepas 100 hari, dia betul betul pergi dari dunia ni.. betul betul da tinggalkan kita..

wallahua'lam setakat mana kebenarannya...

aku just nak luahkan rasa sedih aku kat bloggie aku ni, memandangkan aku tak bersedia nak nangis depan orang... bila aku nangis, aku mesti peluk BUNCET aku ni..

:'(
kalau la pooh kat atas tu boleh cakap, mesti dia da boring tengok aku nangis... hmm, nasib la kan...

aku lagi nangis bila layan lagu ni..


PERPISAHAN INI..

Di sini bermulanya pertemuan yang terakhir
Kehilangan amat terasa di hati
Mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir
Ku terima perpisahan ini

Dulu kita satu jiwa satu impian
Susah dan senang kita bersama
Namun itu semua hanya sementara

Hanya lagu yang menjadi ingatan
Hanya lagu yang menjadi kenangan
Seandainya masa itu kembali semula
Ingin ku memiliki lebih dari itu

Mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir
Ku terima perpisahan ini
Perpisahan yang tak ku duga telah terjadi
Dirimu pergi biar ku sendiri

Dulu kita satu jiwa satu impian
Susah dan senang kita bersama
Namun itu semua hanya sementara

Hanya lagu yang menjadi ingatan
Hanya lagu yang menjadi kenangan
Seandainya masa itu kembali semula
Ingin ku memiliki lebih dari itu



lirik lagu ni memang betul betul boleh buat mata aku automatik nangis tanpa disuruh suruh..

:'(

kepada awk :
sy doakan awk ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman di sana... maafkan sy sebab sy menangis lagi... sy hanya nak tenangkan hati sy... hati sy hanya akan tenang dengan sy menangis sambil membaca ayat ayat suci Al-Quran.. sy doakan awk tenang di alam sana.. walaupun sy tak boleh melihat awk, tapi, sy yakin, awk sentiasa berada di sisi sy sehingga awk betul betul pergi dari dunia ini.. sy redha da sy relakan awk pergi... doakan sy kuat dan tabah untuk menghadapi hari hari seterusnya...

ya ALLAH, KAU kuatkan lah hati ku ini.. agar aku tidak mudah tersungkur mengikut langkah syaitan yang sentiasa menginginkan hambaMU ini terpesong jauh dari landasanMU... KAU tetapkan lah hati ku ini hanya untuk mencintaiMU...

ASTAGFIRULLAHAL'AZIM..

feels better now..

terima kasih pada semua yang baca entri ini.. aku sangat sangat menghargai nya..

wasalam..

nota jari kaki : makin hari makin dekat final exam.. bila aku nak start prepare ni..? 

FARAH IZZATI, PLEASE WAKE UP...!!

1 comment:

midz H said...

salam ziarah..hai kak,jgn bersedih..tdk dinafikan kehilangan org yg tercinta mmg sngt perit..tp Allah xkn beri ujian jika tdk setimpal dgn kekuatan kita..alhamdulillah..kakak msih diberi nikmat hidup..so,chakkk!! terus senyum k!!