Saturday, March 12, 2011

muhasabah kan diri

assalamualaikum...


*sekarang suma entri da bagi salam penuh* 

:)

aku boring di saat ini... rumate aku balik, ada yang pi kem, pi cuci longkang bowling, pi tengok HIKAYAT MERONGMAHAWANGSA... aku tinggal sendiri kat sini...

tutorial..? masih senyap di atas meja.. mood dan emosi aku yang tak stabil menyebabkan aku tak sentuh pun tuto tuto kejadah tu.. =.=

sampai bila aku nak macam ni...? aku tak suka sangat bila emosi aku sangat sangat tak stabil... 

aku m.e.n.a.n.g.i.s lagi... buat yang entah ke berapa kali.. dan tak pasti aku untuk apa aku menangis..

dugaan di saat ini benar benar mengajarku untuk menjadi kuat.. sangat berat hati aku ni untuk menerima segala takdir yang telah ditentukan ke atas ku.. 

aku tahu, Allah telah merancang yang terbaik untuk setiap hambaNya.. aku terima dengan redha semua dugaan ini.. kekuatan yang aku miliki sekarang, sangat tidak mampu untuk menanggung kesedihan yang aku sedang hadapi..

Takdir Allah untuk aku.. aku percaya dan yakin, masih ada yang terbaik untuk ku walaupun aku kehilangan yang paling baik.. 



VERSUS karya Hlovate..
 sangat memberi kesan kat hati aku.. walaupun aku tak abis baca lagi, Ya Allah, tiada kata kata yang aku mampu ungkapkan nak gambarkan perasaan aku ni.. 

its turn upside down.. berubah 180 darjah... buat pertama kali nya, aku rasa jahil sangat diri dan jiwa aku ni bila aku baca novel ni.. sangat jahil walaupun aku seorang islam sejak aku dilahirkan.. terlalu banyak kekhilafan dalam diri aku ni.. 
wajib baca :)
kepergian nya benar benar menguji kekuatan aku.. benar benar menguji keimanan aku.. 

Ya Allah, terima kasih kerana menyedarkan aku.. aku sangat bersyukur kerana diberi peluang ini... peluang untuk kembali ke jalan yang sepatutnya...



" jalan ini jalan JAUH, matlamat akhir itu HAKIKI. mencapainya memerlukan KESABARAN dan KETEKUNAN. ujian ialah KAYU UKUR iman. tinggi rendah iman diukur daripada NATIJAH di akhir ujian. tenang lah SAHABAT, janjiNya PASTI."

kepada awk, sy doakan awk tenang di SANA.. semoga awk ditempatkan dalam kalangan orang yang BERIMAN.. terima kasih kerana pernah membahagiakan hidup sy walaupun hanya seketika.. kehadiran awk membawa erti sayang yang sebenar dalam diri sy.. semoga awk bahagia di SANA.. doa dan rindu sy akan sentiasa bersama awk.. doakan sy tabah untuk hadapi dugaan dan takdir yang telah ditentukan untuk sy..

wallahu'alam

:)

nota jari kaki : masih mencari kekuatan untuk melalui hari hari yang akan datang.. kuatkah aku...?

1 comment:

atikaazhar said...

versus !
the best lahh,kakak.
byk sangat moments yg menyedarkan kita :)