Daisypath Anniversary tickers

Monday, November 11, 2013

Penat

Mengejar bayang yang tidak kunjung tiba,
Aku penat.
Menanti kasih yang kian hilang,
Aku penat.
Seringkali ditinggalkan sepi tanpa belas kasihan,
Aku penat.

Hidup yang senantiasa di bawah bukan lagi ibarat ibarat roda yang sering diungkap manusia,
Sampai bila mahu memakai topeng keriangan di wajah sembap ini?
Aku penat dengan semuanya.

Tolong, hilangkan ingatan aku untuk seketika.
Tolong, matikan memori lampau yang penuh dengan duka.
Tolong, kembalikan aku yang dulu seperti sediakala.

Andai waktu bisa diputar, aku yakin tiada manusia yang bersedih hati.
Aku yakin tiada kekecewaan dan tangisan yang berselang seli.
Dan aku yakin semua pasti hidup gembira tidak terperi.

Penat bukan bererti tidak bersyukur dengan ketentuanNYA,
Penat bukan mencerminkan kelemahan diri,
Tapi hati dan jasad ini ada had tersendiri.

Aku cuma penat dengan pentas dunia.
Bila aku kan temui pelangi indah?


No comments: